emerald isle - Reisverslag uit Chathurthiakary, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu emerald isle - Reisverslag uit Chathurthiakary, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu

emerald isle

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 December 2016 | India, Chathurthiakary

Gisteren de bootreis gemaakt, met de gedachte dat we veel wilde dieren zouden spotten.
Voordat we het park in kwamen waren zoveel dikke files, dat jan en ik ons al gingen afvragen of we überhaupt een wilde dier zouden gaan zien.. het stukje lopen was denk ik 10 minuten, we hebben een uur in de file gestaan...
Eenmaal aangekomen moesten we een stukje wandelen door het bos.
Daar kwamen we veel brutale apen tegen die verpest waren door het toerisme. De beesten waren alleen maar gefocust op eten wat iedereen mee had.
Op de boot was alles netjes geregeld, alle plekken waren van te voren gereserveerd. Met 4 boten tegelijk gingen we het Periyar meer op. Je kan wel bedenken dat we geen wild dier zullen gaan tegenkomen. Heel veel vogels hebben we gezien , alleen hebben we geen idee welke.. ( niet zoveel verstand van :-( )
Op de boot kwamen we andere toeristen tegen: ze kwamen uit Australië en samen met hun dochter reizen ze de hele wereld over. Zij vonden zuid India veel op Bali lijken. Een en al toerisme.
Eindelijk kon ik het ook een beetje voor me zelf plaatsen, zo thuis als ik me de vorige keer Mumbai voelde, heb ik dat gevoel nu totaal anders. De Australiërs waren ook met hun dochter in Delhi geweest , maar dat was wel enorm heftig geweest. Hier gaan we op in de massa van toerisme.
We zijn enorm blij dat we de kinderen dit stukje India kunnen meegeven.
Ahfijn de olifanten en bizons helaas niet gezien , dus daarvoor zullen we echt een keer naar Zuid-Afrika moeten gaan, wie weet....
Na de boottocht zijn we met z'n alle even de stad in geweest. Even wat souveniertjes gehaald. Voor dat we het wisten lieten ze Anne wat armbandjes zien. Anne ging er rustig voor zitten, en liet weer alles uit de kast trekken , zonder enige gene! En als Anne wat in haar hoofd heeft zitten dan...
Na een uur in de winkel heeft ze wat gevonden.
Savonds hebben we nog een ritje in de tuk tuk gemaakt. Erg leuk.
Vandaag hadden we een lange tocht voor de boeg. Op weg naar de backwaters!
Bas en Thomas begonnen enthousiast met lezen, wat niet erg handig is in de bergen. Thomas heeft vreselijk overgegeven, en daarna ging het prima.
Met iedereen gaat het wat betreft de gezondheid goed; geen last van maag of darm problemen. We houden ons dan ook strikt aan de regels om geen vlees te eten!
Anne heeft totaal geen last van haar longen. De warmte doet haar goed! Zij is ook het meest flexibele van het stel, ze past haar makkelijk aan enpakt als het nodig is zelf haar rust! Super knap van haar!

De route hier na toe is prachtig , we komen de rubber plantages tegen. En we zitten nu midden in de rijstvelden.
Het is onze laatste rit met onze taxichauffeur. Een ontzettende aardige man die ons zoveel mogelijk heeft laten zien. Hij is al wat ouder en kent dus goed de klappen van de zweep.
Om bij ons verblijf te komen, moeten we nog een stukje met de boot. Na een bijzonder afscheid op de kleine kade vertrekken we naar ons huisje.
Het is hier prachtig. Een en al serene rust tussen de backwaters, palmbomen en rijstvelden.
Er zijn hier 7 plaatsen om te slapen, met z'n 15-en zullen we zometeen gaan dineren. We zijn benieuwd!
Morgen gaan we het eilandje verkennen met de tuk tuk en smiddags zullen we een rondvaart doen door de backwaters. (De kleine kanalen. )
Tot morgen, het laatste dagje in het oude jaar!

• 31 December 2016 - 13:23

Gabi :

Wat leuk om jullie avonturen mee te kunnen volgen. Goed te horen dat het met Anne prima gaat. We wensen jullie alvast een hele mooie en bijzondere start van het nieuwe jaar toe!

• 31 December 2016 - 14:31

Haroen:

Wat een prachtige belevenissen,die de kinderen en jullie altijd zullen bijblijven....ik geniet mee van jullie verhalen !! Nog een mooie tijd daar ! Voor morgen,een goed nieuwjaar toegewenst,..brasa uit Aruba !

• 31 December 2016 - 15:15

Riek: