laatste dagen - Reisverslag uit Mararikulam, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Mararikulam, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Januari 2017 | India, Mararikulam

Na het ontbijt vertrokken we nieuwjaarsdag naar onze laatste verblijfplaats. Eerst een stukje met de boot, en aan de andere kant stond de taxichauffeur alweer op ons te wachten.
Onze laatste rit was gelukkig maar kort, een half uurtje. De jongens waren blij verrast dat we er zo snel waren.
Eenmaal aangekomen op het resort kregen we een warm welkom. We krijgen allemaal een bloemenketting om en een glaasje fruitsap. Thomas heeft gelijk het gevoel dat we op Hawaï zijn.
We krijgen 2 kleine huisjes midden in de bloementuin. Nadat we ons hadden gesetteld lopen we naar het strand; wat is het hier ongelofelijk mooi ! Palmbomen en witte stranden !
We moeten allemaal even wennen dat we in een totale andere wereld zitten , weg vanuit de drukte en de excursies. Er is hier zelfs een zwembad.
Er zijn hier nog veel Indiërs op het park. Zij hebben tot 2 januari vakantie. Als we een duik nemen in het zwembad is het toch wat ingewikkeld voor mij. Alle Indiase vrouwen zwemmen met lange broek en trui.. tja wat moet ik nu doen. .. een Indiase vrouw probeert haar zelf aan te leren om te zwemmen, als ik haar even help met een paar kleine instructies om het wat makkelijker te maken, vraagt ze of ik ook niet kom zwemmen. Als ik haar vertel dat ik niet zo'n badpak heb als haar , legt ze me uit dat het dan beter is om niet het zwembad in te gaan.
Sinds gisteren zijn de meeste Indiërs weg, en neem ik smiddags ook een duik in het water.
Het zeewater is heerlijk warm, maar de stroming is zo sterk, dat de jongens er maar tot de enkel in mogen.

Vanochtend lijkt het ons leuk om de kinderen een school te laten zien. Bij de receptie vragen we of dit mogelijk is. Er wordt een tuk tuk geregeld en binnen een kwartier staan we bij een school. Aan het hoofd vragen we toestemming , en na enig aarzelen geeft ze een rondleiding . Voor de kinderen zo bijzonder om te zien maar ook voor de Indiase kinderen. De directrice spreekt wat brak Engels. Maar het onderling contact tussen de kinderen is geweldig. Op houten bankjes en krukjes krijgen ze les. De lokalen worden gescheiden door een stukje karton.
In een klas mogen we naar binnen, en maken we een foto. Thomas en Bas maken snel contact met de andere jongens. De jongens zitten aan de ene kant de meisjes aan de andere kant.
Na een half uurtje gaan we weer terug. Dit was een school die ondersteund wordt door de regering. Thomas en Bas vinden het zo leuk, dat ze graag morgen nog een andere school willen bekijken . De school van morgen wordt ondersteund door de kerk. Ik verwacht een groot verschil te zien..
Vandaag ziet de dag er verder uit met veel relaxen, zwemmen, wandeling langs het strand en lezen.
Het is een beetje een dubbel gevoel , eigenlijk wil je alle dagen benutten om zoveel mogelijk te zien van het land. En je doet nu helemaal niets. Toch is het heerlijk om na te genieten en tot rust te komen. Want het waren veel indrukken!
Anne doet iedere middag haar slaapje van 2 uur. (Ze vindt het absoluut niet erg om even te slapen! )
Morgen ons laatste dagje, helaas moeten we daarna afscheid nemen van het mooie India!
Wat hebben we hier genoten met ons 5 -jes ; van de prachtige natuur, de hectische steden en de ontzettend aardige behulpzame en vriendelijke Indiërs !
We komen vast nog eens terug!

Liefs van ons

• 03 Januari 2017 - 09:10

Marieke:

Wat bijzonder zeg om op de school te kunnen kijken. En wel heel fijn, denk ik, dat jullie nu de rust kunnen pakken om alles te verwerken. Ook dat is vakantie.
    Goede reis terug alvast. Kus!

• 03 Januari 2017 - 13:01

Emiel & Anita:

Wat klinkt dit goed zeg. Een heerlijke afsluiting van jullie vakantie op een prachtig plekje. Zo leuk om de foto's te zien van het bezoek aan het schooltje. Wat wordt je dan even met je neus op de feiten gedrukt. Zo leuk om te zien hoe Thomas Bas en Anne en gewoon tussen gaan zitten.

Voor jullie een hele goede reis terug. Dank voor de leuke verhalen, we hebben ze met plezier gelezen.

Lieve groetjes van ons

• 04 Januari 2017 - 17:20

Anita:

Lekker genieten nog even en alvast een hele goede terugreis!!

• 09 Januari 2017 - 19:03

Ellen:

Wat mooi dat jullie naar een school zijn geweest wat zal dat een indruk gemaakt hebben zeg! Mooie verhalen. .mooie reis. ..om vast nog lang van na te kunnen genieten. X