1e kerstdag - Reisverslag uit Rāmanturuttu, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu 1e kerstdag - Reisverslag uit Rāmanturuttu, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu

1e kerstdag

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 December 2016 | India, Rāmanturuttu

Gisteren na het eten op tijd naar bed gegaan, in de hoop dat de kinderen gelijk in het goede ritme zouden komen, helaas waren we allemaal om 12 uur nachts klaar wakker , en lukte en het ons rond 4 uur weer in slaap te vallen. Om 8 uur uit de veren, maar Anne voelde zich knap beroerd. Dus de heleboel kwam eruit, vervolgens begon Bas en werd Thomas ook niet lekker. Ik maakte me al behoorlijk zorgen, maar blijkbaar nadat alles eruit was, voelde iedereen zich weer kiplekker.
Omdat het vandaag kerst is, heeft de gastvrouw een kadootje onder de boom gelegd voor iedereen. Super lief!
Na het ontbijt werden we opgehaald door onze chauffeur om de stad in te gaan. Een ontzettend aardige man, die de hele reis bij ons zal blijven.
We hebben heel wat gezien, de oude Chinese visnetten, kerken en zowaar ook wilde dolfijnen die daar in de zee zwommen. Dat hadden we natuurlijk helemaal niet verwacht! Verder wordt hier kerst gevierd en is alles dicht. Dus is het erg rustig op straat.
Vanmiddag zijn we zelf een ander gedeelte van de stad in geweest, en hebben we heerlijk gegeten.
De jongens wilde na gisteren niet echt eten meer, dus die zitten nu aan de chips en Cola.
Ondanks dat we een rare start hadden van de dag, genieten we enorm. De jongens vinden geweldig en bijzonder dat we een ander werelddeel zijn.
Bas praat tegen iedereen , wel grappig om te zien! Jan en ik moeten nog wel even wennen dat we met ons 5-en reizen. Het is toch anders; je ogen continue open, wel goed opletten dat ze genoeg drinken, dat ze uitkijken waar ze lopen etc. Want het verkeer blijft een chaos.
Morgen vertrekken we naar Munnar. Zo'n 4,5 uur rijden! Daar gaan we naar theeplantage etc.
De chauffeur waarschuwde onze al voor een heftige rit! Gelukkig zijn we goed voorbereid ( thx Caro) . De chauffeur gaf zelf al aan dat hij rustig zou gaan rijden.
We blijven in Munnar 3 dagen. Daar waarschijnlijk geen internet!

Tot over een paar dagen!! Lfs!

• 26 December 2016 - 11:05

Sjakie, Caro & Valérie:

Lieve familie, wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en super grappig op jullie gisteren op FaceTime te zien! Lijkt net alsof jullie thuis waren met alle gezellige drukte van Thomas, Bas en Anne op de achtergrond. Blijft een vreemd idee dat jullie nu echt in India zijn!
    Wij hopen dat de reis naar Munnar goed gaat en dat jullie daar kunnen genieten van de prachtige natuur.

Heel veel liefs van ons!!

• 26 December 2016 - 17:21

Marriët Schuringa:

Wat een goed begin, fijn! Nog veel dagen om te genieten te gaan, wat een goed vooruitzicht.