kort verslagje - Reisverslag uit Thekkadi, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu kort verslagje - Reisverslag uit Thekkadi, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu

kort verslagje

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 December 2016 | India, Thekkadi

Een kort verslagje:

Gisteren de lange wandeling gemaakt door de theeplantages. Wat geweldig was dat. Prachtige uitzichten, en eindelijke het luie zweet van de familie eruit. Want het was een flinke klim. Onderweg kwamen we veel tegen; zelf slangen huiden. De jongens knepen m wel want ze ware bang dat we een levende slang tegen zouden komen. Verder zijn we nog door een dorpje gelopen , daar kwamen we de grote vrienden van mij nog tegen ( de kippen voor wie niet weet dat ik daar doodsbang voor ben..) Gelukkig baande Thomas de weg voor me vrij.
Savonds nog heerlijk genoten van het mooie plekje waar we zaten onder het genot van een koud biertje. Het eten was daar voortreffelijk. De jongens blij dat ze patatjes konden krijgen, en we genieten van het vegetarische eten.
Vandaag zijn we vertrokken naar Thekaddy. Een prachtige natuur kwamen we onderweg tegen: de koffie bonen geproefd, een plantje gezien die zodra we deze aanraken het blad helemaal dicht slaat en allerlei fruitsoorten.
Eenmaal hier aangekomen complete commercie: safari Touren, voorstellingen en rondleidingen door verschillende kruidentuinen worden je aangeboden.
Het regent hier enorm, dus een dikke drekbende..
Vanmiddag zijn we even het stadje in geweest. Wat souveniertjes gekocht. Anne wilde heel graag een tas voor school. Ze heeft uiteindelijk de juiste gevonden nadat de mannen er wel tig aan haar hadden laten zien. Anne liet goed aan haar gezicht blijken wat ze mooi of niet mooi vond.
Het was weer heerlijk om even door de stad te lopen.
Eind vd middag zijn we nog in een " tuk tuk " geweest. Wat was dat geweldig: complete chaos in het verkeer en wij maar ons laten rond crossen in zo'n wagentje.
We wilde naar een restaurant maar deze was nog dicht. Je merkt wel dat zo'n half uurtje complete chaos veel met de jongens doet. Eenmaal thuis , pakken ze de rust door een boek te lezen. Helaas hebben we die te weinig meegenomen.
Zometeen hier in het hotel eten, en daarna op tijd naar bed.
Morgen een bootreis, om de wilde dieren te zien.

• 29 December 2016 - 07:55

Marieke:

Kippen!

• 29 December 2016 - 07:57

Marieke :

Haha vandaag veel plezier met de bootreis, hopelijk geen enge dieren zoals kippen ;-)
    Ik lees al je berichten met plezier. Fijn dat dit lukt toch!
    Liefs

• 29 December 2016 - 09:26

Joke:

Wat een leuk verslag Suus en fijn dat julli zo genieten! Liefs vanaf Bali

• 29 December 2016 - 22:07

Anita:

Wat genieten jullie!! Heerlijk om te lezen. Te weinig boeken?? Waar is de ereader?

• 30 December 2016 - 09:46

Marriet:

Wat een ervaringen voor iedereen, gaaf! Blijf zelf genieten en ,voor de thuisblijvers, alles leuk opschrijven. Bedankt voor het delen!