munnar - Reisverslag uit Devikolam, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu munnar - Reisverslag uit Devikolam, India van Jan Eenling - WaarBenJij.nu

munnar

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 December 2016 | India, Devikolam

Vanochtend vroeg vertrokken we om een uur of 10 uit Cochin. Zoals de chauffeur al aan gaf zou het een heftig ritje worden, want we moesten zoals hij zei langs de "Snake road" . Thomas en Bas hadden we van te voren maar een reispilletje gegeven. Onderweg hadden we een missie , en dat was geld pinnen. Ik weet niet hoeveel pinautomaten we hebben gezien maar uit eindelijk hebben we 2000 Roepie kunnen pinnen. Omgerekend wel bijna 30 euro..
Apart is om te horen dat we in NL totaal een andere reden kregen waarom uiteindelijk de meeste bankbiljetten zijn omgewisseld. Hier kregen we te horen dat Pakistan veel nep geld in omloop brengt, een soort terroristische aanslag, waardoor de hele economie om zeep wordt geholpen. Dus de Indiërs zijn wel blij met deze actie van de overheid.

Ahfijn onderweg komen we zoveel mooie natuur tegen. De ananassen, Cacao, bananen en mandarijnen hebben we zien groeien. Verder reden we langs de thee en rijstplantages. Prachtig om te zien.

Toen we in Mumbai reden zagen we zoveel bedelaars, hier geen een.
iedereen wordt hier werk aangeboden door de overheid dit dmv loten verkopen en of in een tuk tuk rond te rijden.
De rit ging uiteindelijk prima. Heerlijk is om te zien; zodra de kinderen het teveel vinden dat ze zich makkelijk kunnen neergeven. Zowel Anne als Thomas hebben weer veel geslapen in de auto. Bas is onze Japanner, en maakt de hele weg foto's.
Eind van de dag kwamen we aan in een prachtige homestay.
Zo idyllisch , een en al rust en omgeven door een prachtige natuur. Munnar ligt op zo'n 1400 m hoogte dus een heerlijke temperatuur. Voor het eerst de lange broek aan.
We hebben hier heerlijk uitgebreid kunnen douchen met warm water, en heerlijk gegeten.
Morgen gaan we kijken hoe de thee uiteindelijk wordt gemaakt, en gaan we genieten van een prachtige wandeltocht door de natuur.
27/12
Na een heerlijk ontbijt, zijn we naar de theefabriek gegaan. Omdat in deze deelstaat bijna 90% vd bevolking christenen zijn wordt uit hier uitgebreid kerst gevierd. De meeste Indiërs hebben vakantie. Dat merken we dan ook als we bij de fabriek aankomen; lange rijen en veel verkeer. Eenmaal in de rij wordt Anne een reuze attractie, opeens allemaal mensen om haar heen om foto's te maken. Ze wordt er erg verlegen van, dus alleen met haar broers wilt ze op de foto. We laten het maar een beetje over ons heenkomen. Eenmaal in de fabriek aangekomen zien we hoe er uiteindelijk van een theeblaadje , thee wordt gemaakt.
Vervolgens gaan we naar een winkel waar chocolade wordt gemaakt. Daar krijgen we te zien en te proeven hoe er van een Cacaoboon, chocolade wordt gemaakt. Vooral op de gezichten vd jongens is mooi te zien hoe pure cacao wordt gemaakt.
Zometeen gaan we een wandeltocht maken van 2 uur waar we de verschillende kruiden zullen gaan zien.
-wordt vervolgd-

• 27 December 2016 - 12:49

Jootje:

Dit is heel leuk om zo met jullie mee te reuzen!
    Mooi dat de kids het ook goed doen.
    De Japanner zal in de natuur zijn toestel vol geschoten hebben.;-)
    Lekker genieten!!
    Dikke knuffel van ons.

• 27 December 2016 - 13:23

Louis:

Beste J, S en Kids,

Wat leuk en bijzonder om jullie verhalen te lezen. India komt steeds meer op mijn to do lijstje te staan. Geweldig.

Benieuwd naar de foto's en andere ervaringen.
    Alvast een fijne jaar wisseling. Een mooi begin is het zeker!

Groet Louis, Marij en kids

• 28 December 2016 - 15:23

Emiel & Anita:

Het lijkt erop dat jullie goed aan het genieten zijn, fijn!
    Haha Anne is een aardige attractie daar dus.. gelukkig blijft ze er zelf lekker nuchter onder :)
    Leuk om te zien hoe alle vruchten groeien en gemaakt worden hè?

Heel veel plezier en groetjes voor jullie allemaal!

Emiel & Anita

• 09 Januari 2017 - 18:03

Ellen:

Hi Suzanne wat leuk geschreven zeg!
    Prachtig zo'n reis!